Egzaminy dyplomowe studentów filozofii A.D. 2024

    W czterech terminach czerwcowo-lipcowych w Instytucie Filozofii odbyło się 13 egzaminów dyplomowych: 11 licencjackich i 2 magisterskie. Wszystkie przebiegły pomyślnie, a kilka zakończyło się wnioskiem Komisji egzaminacyjnych o wyróżnienie na dyplomie. Niektóre prace mają też szanse na wyróżnienie przez Dziekana, co pewnie nastąpi w październiku. Wieczorem, 9 lipca, po ostatnich egzaminach, dyrekcja Instytutu, pracownicy Instytutu, a także absolwenci filozofii spotkali się w pizzerii „Incredibile”, aby podsumować ostatnie kilka lat. Usłyszeliśmy kilka deklaracji o kontynuowaniu studiów na drugim stopniu filozofii lub w Szkole Doktorskiej UIK. Cieszymy się, że zapłonęła filozoficzna pasja.

Czego dotyczyły badania, które przedstawili nasi studenci w swoich obronionych dotychczas pracach dyplomowych? Oto lista tematów: „Filozoficzne aspekty ruchu New Age”, „Ateny i Jerozolima” – filozoficzne aspekty sporu o tożsamość chrześcijaństwa”, „Zagadnienie światopoglądu w wybranych koncepcjach filozoficznych”, „Miłość jako dążenie do doskonałości w ujęciu Platona i José Ortegi y Gasseta”, „Od filozofii do fizjoterapii: zmysł dotyku w kontekście rozważań Arystotelesa oraz współczesnych badań nad terapią manualną”, ‘Koncepcja dobrego życia w filozofii epikurejskiej”, „Wybrane filozoficzne aspekty behawioryzmu B. F. Skinnera”, „Antropologia Karola Marksa”, „Kreatywność człowieka a kreatywność sztucznej inteligencji: Ewolucja pojęcia, badanie i analiza porównawcza”, „Transcendencja Boga w ujęciu E. Lévinasa. Na podstawie książki pt. <O Bogu, który nawiedza myśl>”, „Ericha Fromma koncepcja miłości jako umiejętności sztuki życia”, „Wirtualna rzeczywistość jako byt intencjonalny. Analiza w perspektywie ontologii Romana Ingardena”, „Filozofia dialogu – Ferdinand Ebner i Martin Buber”.

Serdecznie gratulujemy naszym absolwentom i życzymy wielu sukcesów! Niech rozwinięte podczas studiów filozoficznych wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne pozwolą twórczo i roztropnie kształtować życie i karierę zawodową.